شنبه , ۲ تیر ۱۳۹۷
آخرین خبرها
خانه / کلیدهای طلایی کسب و کار / نکات مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

نکات مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی

نکاتی که در زیر می‌آیند نکات کلی هستند که در طراحی بیلبورد توصیه می‌شوند. اما خوب، خیلی از بیلبورد‌ها بوده‌اند که قوانین خاص خودشان را داشته‌اند و خیلی هم موفق بوده‌اند که بی‌شک نکته شماره ۱۰ را به خوبی رعایت کرده‌اند!

۱-    ساده و قابل فهم باشد
هر چه کمتر و خلوت‌تر، مخاطب بیشتر و معنای پربار‌تر! بیلبوردهای ساده و خلوت معمولا موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. به طور کلی بیلبورد دارای ۳ اجزای مهم است: 
•    عکس
•    شعار 
•    نام – لوگو و اطلاعات تماس
همه چیز باید ساده و گویا باشد. رانندگان فقط در زمانی بین ۵ تا ۱۰ ثانیه از کنار بیلبورد شما عبور می‌کنند بنابراین پیام شما باید سریع به آن‌ها منتقل شود. پس لازم نیست با توضیحات و عکس‌های زیاد بیلبورد را شلوغ کنید. جمله‌ای که روی بیلبورد شما می‌آید باید ۷ واژه یا کمتر باشد. 

۲-    رنگ‌های متضاد استفاده کنید
رنگ‌های پررنگ با کنتراست بالا توجه افراد را به خود جلب می‌کند. رنگ‌های ملایم و کم‌رنگ در تبلیغات درون مجلات مناسبند اما در فضای باز بیرون این رنگ‌های تند و پررنگ هستند که جلب توجه می‌کنند. بک‌گراند بیلبورد نیز باید ساده باشد و رنگ آن با عکس‌ها و نوشته‌ها تداخل نداشته باشد. فضای خالی زیاد درون بیلبورد هم نمای خوبی به بیلبورد نمی‌دهد، این فضاهای خالی را با بزرگ کردن نوشته و عکس پر کنید. 

۳-    فونت و قلم خوانا انتخاب کنید
برای نوشته‌های روی بیلبورد باید یک قلم کلفت و پررنگ با فونتی خوانا انتخاب شود. قلم‌های نازک با فونت‌های درهم از فاصله زیاد قابل خواندن نیستند. نوشته‌های روی بیلبورد باید بزرگ و خوانا بوده و فاصله بین واژه‌ها مناسب باشد. در نوشته‌های انگلیسی کل واژه‌ها را نباید با حروف بزرگ (کپیتال) نوشت. 

۴-    نوشته‌ها را بزرگ بنویسید
سایز فونت را باید بزرگ انتخاب کنید که از فاصله دور قابل خواندن باشد به طوری که وقتی راننده به بیلبورد شما می‌رسد و از آن عبور می‌کند درباره پیام تبلیغ شما فکر کرده و آن را آنالیز نماید. فونت‌هایی که برای نوشته‌تان انتخاب می‌کنید باید صاف و بدون پیچ و خم باشند و رنگ نوشته‌ها با بک‌گراند بیلبورد می‌بایست کانتراست زیاد داشته باشد. بهترین رنگ‌ها برای نوشته فونت سیاه روی بک‌گراند زرد و سفید است. از انتخاب رنگ قهوه‌ای و خاکی اجتناب کنید. 

۵-    عکس خوب انتخاب کنید
فقط یک عکس! آن هم عکسی با کیفیت و رزولوشن بالا برای بیلبورد انتخاب کنید. قرار دادن عکس یک بطری خیلی بهتر از گذاشتن ۶ بطری است. یک شیء کوچک انتخاب کرده و ابعاد آن را بزرگ کنید (مثل جواهرات) و یادتان باشد که یک شیء بزرگ را در بیلبورد کوچک نکنید (مثل برج و ساختمان). 

۶-    روی یک هدف خاص تمرکز کنید
در طراحی بیلبورد نمی‌توانید هم یک شعار طولانی بنویسید، هم اطلاعات تماستان زیاد باشد و هم چند تا عکس را در کادر قرار دهید! باید عمده تمرکزتان را روی یکی از آن‌ها بگذارید. یا لوگو، یا آدرس وبسایت، یا شماره تلفن، یا شعار تبلیغاتی و فقط روی یکی از این‌ها فوکوس نمایید. 

۷-    هر دوی مخاطب عام و خاص را در نظر بگیرید
فقط به مخاطب خاص فکر نکنید. هر یک از مخاطبان بیلبورد شما تفکر، سلیقه، احساسات و نیازهای خاص خودش را دارد. پیام بیلبورد شما باید همگانی باشد و همه را در بر گیرد. قصد شما در طراحی بیلبورد این باشد که پیام تبلیغیاتیتان رابطه عاطفی با همه مخاطبان برقرار کرده بطوریکه این پیام برایشان تداعی کننده باشد. 

۸-    تست پیش از نصب را فراموش نکنید
قبل از اینکه بیلبورد را نصب کنید آن را برای مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه به چندین نفر نشان دهید و ببینید آیا آن‌ها می‌توانند در این مدت نوشته‌های روی بیلبورد را از فاصله دور بخوانند و پیام آن را به سادگی متوجه شوند؟ نام تجاری و اطلاعات تماس را چطور؟ آیا این اطلاعات تماس برای آن‌ها کافی هستند؟ 

۹-    المان‌های جذاب را به کار گیرید
به این فکر کنید که آیا عکس و شعار تبلیغاتیتان حس تفکر را در مخاطب بر‌می‌انگیزاند؟ آیا عکس بیلبورد به اندازه کافی تحریک‌کننده هست؟ آیا رانندگانی که از کنار بیلبورد شما رد می‌شوند چند ثانیه‌ای می‌خکوب تبلیغ شما می‌شوند؟ و اینکه آیا میان لوگوی شما و عکس درون بیلبورد تعادل برقرار است؟ (معمولا لوگو کوچک‌تر از عکس است). 


۱۰-    شجاع باشید! 
هرگز فراموش نکنید: هیچ کس چیزهای حوصله سر بر را یادش نمی‌ماند! به اندازه کافی شجاع  باشید و از ساختن شعار‌ها و تبلیغات جدید و خلاقانه نهراسید. ایده‌های نابتان را اجرا کنید و شک نکنید که اینگونه تبلیغات به یاد ماندنی خواهد شد. 

منبع avval.ir

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.